Hełm wirtualny.

Rozmowy o grach komputerowych.

Moderator: Ekipa Forum

Hełm wirtualny.

Postprzez styk » 24 czerwca 2006, o 11:36

Ma ktoś z Was hełm wirtualny, może? Coś w stylu takiego.
.styk.
Avatar użytkownika
styk
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 czerwca 2006, o 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Haven » 24 czerwca 2006, o 16:09

Nie, ale kiedyś czytałem recenzje takiego hełmu, podobno są badziewne, dlatego teraz się już raczej takich nie produkuje.
Avatar użytkownika
Haven
Administrator
 
Posty: 172
Dołączył(a): 22 maja 2006, o 11:32
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez styk » 25 czerwca 2006, o 23:49

Właśnie. Czas temu się o tym trąbiło, a teraz jakby temat przygasł. Znalazłem co prawda w sieci paru producentów, ale ceny są zaporowe. Do tego pewnie niewiele gier z tym współpracuje.
.styk.
Avatar użytkownika
styk
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 czerwca 2006, o 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 26 czerwca 2006, o 08:56

No tak. Visette 45 kosztuje około 10 000$.

Problem z hełmami, z tego co pamiętam, polegał na tym, że gracz ruszając głową ruszał także głową "wirtualną". Czasami były kłopoty z powrotem do pozycji wyjściowej, która odpowiadałaby sytuacji, gdy gracz z powrotem siedzi przed klawiaturą (recenzenci pisali, że czasami kończy się to jakimiś wygibasami, zwłaszcza w przypadku gier FPP). Gdyby z tej opcji zrezygnować, hełm zamienia się po prostu w trójwymiarowy ekran (wspomniany Visette proponuje bardzo przyzwoitą rozdzielczość 1280 na 1024), co jest prostym i interesującym rozwiązaniem.

Mam wrażenie, że hełmy wrócą do łask po tym, jak stanieją.

Z moich przemyśleń wynika także, że najlepiej się sprawdzą we wszelkiej maści symulatorach, czyli grach, w których protagonista nigdzie nie chodzi i nie biega, ale siedzi w kabinie samolotu / statku kosmicznego / samochodu. Wtedy ruch głową powoduje, że się rozglądamy po przyrządach i kabinie. Nie mamy możliwości wstania i chodzienia, więc odpada problem z zagubieniem się we własnym mieszkaniu podczas lunatykowania ;)

Być może hełmy VR sprawdzą się całkowicie po zrewolucjonizowaniu miejsca, gdzie gracz siedzi / leży / wisi. W momencie uwolnienia ciała (np. zawieszeniu gracza w jakimś grawitacyjnym bąblu), gracz będzie mógł rozglądać sie, przemierzać wirtualne odległości i zachowywać tak, jakby znalazł się rzeczywiście w jakimś innym świecie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Postprzez Haven » 26 czerwca 2006, o 09:28

Lub ktoś zbuduje wielki plac, do którego będzie dostosowany hełm, wtedy będzie można porobić jakieś wygibasy. :P
Avatar użytkownika
Haven
Administrator
 
Posty: 172
Dołączył(a): 22 maja 2006, o 11:32
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 26 czerwca 2006, o 10:41

Haven napisał(a):Lub ktoś zbuduje wielki plac, do którego będzie dostosowany hełm, wtedy będzie można porobić jakieś wygibasy. :P


Tak jest. Brawo. Taki właśnie labirynt opisałem w nieukończonej powieści "Spaceman Story". Układ realnych ścian odpowiadał wirtualnym przedstawieniom. Miejsce to znajdowało się na kosmicznym lotniskowcu "Grenada" i było przeznaczone do szkoleniowych walk.

[offtop] Cieszę się, Styk, że masz avatarka ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Postprzez styk » 26 czerwca 2006, o 15:55

Marcin Przybyłek napisał(a):
Haven napisał(a):Lub ktoś zbuduje wielki plac, do którego będzie dostosowany hełm, wtedy będzie można porobić jakieś wygibasy. :P


Tak jest. Brawo. Taki właśnie labirynt opisałem w nieukończonej powieści "Spaceman Story". Układ realnych ścian odpowiadał wirtualnym przedstawieniom. Miejsce to znajdowało się na kosmicznym lotniskowcu "Grenada" i było przeznaczone do szkoleniowych walk.

[offtop] Cieszę się, Styk, że masz avatarka ;-)


Też się cieszę :mrgreen:

Znalazłem hełmik cenowo bardziej dostępny. 800x600. niecałe 1000 dolców. Z opcją żyroskopów itp.

Swoją drogą chętnie bym pobawił się czymś takim - muszę znaleźć jakiś salon gier, gdzie można coś takiego nałożyć na głowę.
.styk.
Avatar użytkownika
styk
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 czerwca 2006, o 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Lafcadio » 27 czerwca 2006, o 12:36

Hełmy nie znajdą zastosowania na szerokim rynku, chyba że w salonach gier. Można zastosować w symulatorach, można tak szkolić przeróżnych żołnierzy (jakoś śmiać mi się chcę, za każdym razem jak słyszę ten argument :lol:), ale tu i tak nie będzie spodziewanej efektywności. Granica sprzętowa będzie tu miała dużo do powiedzenia.
Choć same hełmy postawione w ten sposób są zawsze inteligentniejsze niż sposób przedstawienia VR przez jakąś wtyczkę, którą się wkłada w tył głowy i od razu odjazd. Ech, gdyby ludzie to rozwinęli technicznie, a nie myśleli konwencją, to może by coś ciekawego powstało...
One individual always has the answers to our problems
One individual is always there when called upon
No mortal can deter this individual
Lafcadio, This Person Is You!

"włączyłem tlen tylko po to, aby powiedzieć, że niezłe z ciebie ciacho" - Haven
Avatar użytkownika
Lafcadio
Webmaster
 
Posty: 977
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:54
Lokalizacja: z Gamedec Zone

Postprzez styk » 27 czerwca 2006, o 14:53

Pożyjemy, zobaczymy.
.styk.
Avatar użytkownika
styk
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 czerwca 2006, o 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Haven » 27 czerwca 2006, o 19:26

I raczej długo potrwa zanim zobaczymy, bo prace jeśli chodzi o hełmy wirtualne są... niewystarczające, mało wydajne. Ogólnie jest o tym cicho wszędzie.
Avatar użytkownika
Haven
Administrator
 
Posty: 172
Dołączył(a): 22 maja 2006, o 11:32
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Lafcadio » 27 czerwca 2006, o 20:14

Brak postępu wynika m.in. z wspominanej przeze mnie granicy sprzętowej ;]
One individual always has the answers to our problems
One individual is always there when called upon
No mortal can deter this individual
Lafcadio, This Person Is You!

"włączyłem tlen tylko po to, aby powiedzieć, że niezłe z ciebie ciacho" - Haven
Avatar użytkownika
Lafcadio
Webmaster
 
Posty: 977
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:54
Lokalizacja: z Gamedec Zone

Postprzez LSZ » 28 czerwca 2006, o 01:28

Marcin Przybyłek napisał(a):Być może hełmy VR sprawdzą się całkowicie po zrewolucjonizowaniu miejsca, gdzie gracz siedzi / leży / wisi. W momencie uwolnienia ciała (np. zawieszeniu gracza w jakimś grawitacyjnym bąblu), gracz będzie mógł rozglądać sie, przemierzać wirtualne odległości i zachowywać tak, jakby znalazł się rzeczywiście w jakimś innym świecie.

Heh, za duzo Gamedeca jak widze. :mrgreen:;-)
Avatar użytkownika
LSZ
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 czerwca 2006, o 01:18
Lokalizacja: Rypin

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 28 czerwca 2006, o 08:40

No dobra, skoro jesteśmy przy hełmie, pofantazjujmy na temat jego hybryd lub urządzeń podobnych.

Na przykład zdarzyło mi się w niedrukowanym opowiadaniu "Infigen" opisać nastolatków, którzy mają na nosach digogle, czyli szkła, dzięki którym widziana przez nich rzeczywistość jest... ładniejsza. Podrasowana, można rzec. Co możnaby w obrazie rzeczywistości zmienić, żeby wyglądała atrakcyjniej? Dodać efekty soczewki do odbić światła od gładkich powierzchni i słońca, otoczyć jaśniejsze plamy poblaskami (efekty "cząsteczkowe" ;-) ), dodać smugi za poruszającymi się obiektami, gdyby użytkownik miał ochotę, mógłby zmienić nasycenie barw lub przesunąć widmo w stronę zieloną (świat a'la Matrix), beżową (Gladiator) czy niebieską (Waterworld). Możnaby też dodać latające paproszki podobne do pyłu kwiatowego, śniegu itp. itd., nie mówiąc już o możliwości uczynienia świata bardziej trójwymiarowym poprzez proste zwiększenie odległości między umiejscowieniem soczewek, przez które patrzą oczy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Postprzez Lafcadio » 28 czerwca 2006, o 11:05

Można się też naćpać :lol: Daje podobne efekty i nie trzeba latami kombinować czy da to się przełożyć na technikę cyfrową i w dodatku nie mieć 100% pewności, że będą efekty. Wygląda na to, że znaleźliśmy wyższość fantasy nad hard-sf ;]
One individual always has the answers to our problems
One individual is always there when called upon
No mortal can deter this individual
Lafcadio, This Person Is You!

"włączyłem tlen tylko po to, aby powiedzieć, że niezłe z ciebie ciacho" - Haven
Avatar użytkownika
Lafcadio
Webmaster
 
Posty: 977
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:54
Lokalizacja: z Gamedec Zone

Postprzez styk » 29 czerwca 2006, o 06:27

Lafcadio napisał(a):Brak postępu wynika m.in. z wspominanej przeze mnie granicy sprzętowej ;]


A mógłbym się dowiedzieć, co to jest i na czym dokładnie polega owa granica sprzętowa?
.styk.
Avatar użytkownika
styk
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22 czerwca 2006, o 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Gry Komputerowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość