Moderator: Ekipa Forum
Kthaara napisał(a):Masz Marcinie świetnie wyczulony zmysł obserwacji swojego siostrzeńca
Tupteq napisał(a):Chociaż grę mam już od paru dni, to dopiero dziś w końcu udało mi się w nią zagrać (trzy partie, dwóch graczy). Wcześniej przeczytałem instrukcję mniej więcej dwa razy, ale i tak nie obyło się bez wertowania podczas gry. Ciągle jednak w głowie mam kilka nurtujących mnie pytań
Tupteq napisał(a):1. Czy Vivien Lacroix ignoruje efekt karty terroru "Krótkie Spięcie" (automatyczna rana neuro przy wejściu do zalagowanego Świata)?
Tupteq napisał(a):2. Czy nie można zaatakować innego gracza położonego niżej na Torze Punktów Śledztwa tylko po to, by go zranić? (w sumie zasady mówią jasno - nie, więc moje pytanie brzmi, czy jest w tym ograniczeniu jakiś cel)
Tupteq napisał(a):3. Kwestia odrzucania kart - na stronie 22 jest powiedziane, że gracz nie może mieć za dużo kart (i Zadań i Ekwipunku) na początku swojej rundy, ale na stronie 15 jest mowa o końcu swojej tury. Czy obie te zasady działają równocześnie? FAQ (pytanie "Czy można stanąć na Realium dwa razy [...]") sugeruje, że działa tylko zasada ze s.22.
Tupteq napisał(a):4. Gdy posiadam już trzy karty ekwipunku i w jakiś sposób mam wejść w posiadanie czwartej, co mam zrobić? Najpierw odrzucić jedną i potem dobrać nową, czy najpierw dobrać nową i zdecydować którą odrzucić, a może dobrać nową i odrzucić ewentualny nadmiar dopiero na początku swojej rundy (s.22)?
Tupteq napisał(a):5. Czy można handlować jeszcze przed wykonaniem pierwszego ruchu gracza? (np. po to, żeby zdobyć kasę potrzebną do wejścia w pierwszym ruchu do DPW albo CG)
Tupteq napisał(a):6. Co się dzieje, gdy znacznik celu znajdzie się na polu, które już ma Laga? Na str.12 jest powiedziane, że na jednym polu nie może się znajdować więcej niż jeden znacznik Lagów, a znacznik Celu "działa analogicznie do żetonu Lagów" (s.12). Widzę tu kilka opcji: Lag jest zastąpiony przez znacznik Celu (i wykonanie Zlecenia Korporacyjnego usunie całkowicie Lag w danej Grze), Lag zostaje ale cel jest od razu ustawiony na "bezpiecznej" stronie (raczej w to wątpię) albo Lag zostaje i Cel jest na "niebezpiecznej" stronie (wykonanie Zlecenia jedynie odwraca Cel i nie eliminuje Laga).
Tupteq napisał(a):7. Czy można celowo zawalić zadanie (bez rzutu kostką), tylko po to, żeby zdobyć kartę do Asyst/Sabotażu?
Tupteq napisał(a):8. W FAQ (s.33) jest napisane, że w wyniku Zlecenia Korporacyjnego gracz musi albo odwrócić znacznik Celu, albo usunąć jeden żeton Lagów z Planszy. Natomiast na str.19 (i 20) jest powiedziane, że jeżeli znacznik Celu był już odwrócony, gracz może zamiast tego usunąć z planszy jeden znacznik Lagów. Więc jak to jest, może czy musi? (ma to znaczenie w przypadku Lacroix, której może nie zależeć na usuwaniu Lagów)
Tupteq napisał(a):9. Czy wszystko jest w porządku z datami? Ben Torres otrzymał licencję w wieku 13 lat a Hei Lan w wieku lat 11? Zakładając, że jest rok 2199 ("Koniec XXII wieku", s.2) i Konon miał wypadek bardzo niedawno ("siedmioletni syn Konon uległ [...] wypadkowi"), Pauline musiałaby go urodzić mając 18 lat. A co ze studiami i z Urielem?
Haven napisał(a):Czy dobrze rozumuję, że niezabezpieczony znacznik celu (przed tym, jak ktoś wykona zlecenie korporacyjne) zawsze działa jak lag, czyli przy standardowych zasadach wyrzucenie 1 oznacza porażkę w wykonaniu zadania? Oraz czy postać, która ignoruje efekty lagów, również ignoruje tę zasadę?
Haven napisał(a):Ja też mam pytanie: jeśli staniemy na początku swojej tury na zagrożonej korporacji i wykonamy zlecenie (mając poszlakę w zagrożonym świecie), możemy natychmiast z powrotem się zadłużyć?
MARTIN ANN napisał(a):No, dwukrotna lektura instrukcji, porządny gracz . Ostatnio tłumaczyłem reguły przez telefon znajomemu, który chciał grać od razu, bez lektury .
MARTIN ANN napisał(a):W instrukcji słowo "tura" często występuje zamiennie ze słowem "runda", chociaż przydałby się tutaj porządek (runda powinna oznaczać tury graczy od Gracza Rozpoczynającego do ostatniego gracza siedzącego po jego prawej stronie, a tura powinna oznaczać kolejkę jednego gracza). Nie ma jednak tu wielkiego błędu, bo i tak wszystko da się zrozumieć . A jest tak: w trakcie swojej tury gracz może dobrać Karty Zadań ponad limit (kładzie je grzbietem do góry, nie oglądając. Jeśli gra dwóch graczy, mogą przyjąć zasadę, że oglądają od razu dobrane karty, ale wtedy od razu muszą odrzucić nadmiar / sprzedać nadmiarowe karty). Jeśli gra więcej niż dwóch graczy, w trakcie tur innych graczy ten nadmiar musi być odrzucony / sprzedany innym graczom (przehandlowany) tak, żeby przy rozpoczęciu swojej tury gracz miał już na ręku maksymalnie 8 Kart Zadań. Czyli innymi słowy gracz na początku swojej tury nie może posiadać kart ponad limit, ale w trakcie swojej tury gracz może dobrać karty ponad limit. Pamiętajmy, że Reputacja gracza oznacza nie to, ile Kart Zadań może posiadać, ale ile Kart Zadań może dobrać.
Co do Ekwipunku, nie można dobrać nadmiarowej sztuki Ekwipunku z jednym wyjątkiem: jeśli nagrodą na Karcie Zadania jest Karta Ekwipunku, gracz może ją dobrać ponad limit i karta ta działa do końca jego tury (czyli ma 4 karty Ekwipunku, a Angela Baal 7 Kart Ekwipunku). Jednak po zakończeniu tury gracz ten musi odrzucić jedną Kartę Ekwipunku lub ją przehandlować tak, żeby na początku następnej tury mieć już tylko ich liczbę zgodną z limitem (3, a Angela 6).
Powrót do GAMEDEC GRA NEOPLANSZOWA
Użytkownicy przeglądający ten dział: davy_agten i 16 gości