FAQ

Tutaj możemy podyskutować o strategiach i przygodach związanych z naszą ulubioną planszówką!

Moderator: Ekipa Forum

Re: Kilka pytań odnośnie gry

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 9 września 2013, o 12:05

Haven napisał(a):Czy dobrze rozumuję, że niezabezpieczony znacznik celu (przed tym, jak ktoś wykona zlecenie korporacyjne) zawsze działa jak lag, czyli przy standardowych zasadach wyrzucenie 1 oznacza porażkę w wykonaniu zadania?


Dobrze rozumujesz :).

Haven napisał(a):Oraz czy postać, która ignoruje efekty lagów, również ignoruje tę zasadę?


Tak, Vivien Lacroix (bo o niej mówisz :)) ignoruje tę zasadę: nie boi się jedynki przy rzucie kośćmi, gdy wykonuje Zadanie na polu z Lagiem, oraz, gdy dostaje żeton Lagu, bo w ostatniej rundzie nikt nie wykonał Zlecenia Korporacyjnego, ignoruje ten fakt i w swojej turze wykonuje dwa ruchy, a nie jeden.

Haven napisał(a):Ja też mam pytanie: jeśli staniemy na początku swojej tury na zagrożonej korporacji i wykonamy zlecenie (mając poszlakę w zagrożonym świecie), możemy natychmiast z powrotem się zadłużyć?


Tak. Na tym właśnie polega cymes wykonywania Zleceń Korporacyjnych :). W następnym ruchu możesz iść do zagrożonego Świata i spróbować wykonać tam Zadanie. Jeśli Ci się uda i położysz tam swój żeton Poszlaki, możesz znowu wykonać Zlecenie Koropracyjne (usunąć żeton ze Świata i z Korporacji) :).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2717
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Re: Kilka pytań odnośnie gry

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 9 września 2013, o 12:11

Tupteq, jestem pod wrażeniem. Lada moment możesz się stać instruktorem od tej gry! Literówki prześlij. gamedec@wp.pl.

Tupteq napisał(a):To jeszcze pytanie bonusowe, czy w Crying Guns mogę kupić przedmiot "kota w worku", czyli z zakrytej kupki kart ekwipunku? (wydaje mi się, że tak, ale wolę się upewnić)


Tak. Można nabyć "kota w worku". Jest to całkiem fajna zasada i wczoraj widziałem kilka razy jej zastosowanie :).

Tupteq napisał(a):Aha, jeszcze jedno - czy przed utworzeniem nowego stosu zakrytych kart ekwipunku (po wyczerpaniu) należy karty przetasować, czy też położyć je w takim porządku, w jakim są? (logiczne wydaje mi się przetasowanie, ale ZTCP nie ma o nim słowa w instrukcji)


Tak, należy je przetasować.

Przypominam też, że Karty Ekwipunku odrzucamy na Spód ODKRYTEGO STOSU Kart Ekwipunku.

BTW, Haven, czy mógłbyś skleić ten wątek i FAQ pod wspólnym hasłem "FAQ", please? :).

Haven: Gotowe.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2717
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Re: FAQ

Postprzez Kthaara » 9 września 2013, o 19:23

MARTIN ANN napisał(a):
Tupteq napisał(a):5. Czy można handlować jeszcze przed wykonaniem pierwszego ruchu gracza? (np. po to, żeby zdobyć kasę potrzebną do wejścia w pierwszym ruchu do DPW albo CG)


Tak.


Coś mi się tu nie zgadza. Chodzi o kasę. Gracze zaczynają grę bez pieniędzy - więc jak można handlować o kasę jeszcze przed grą?
Chyba, że mówimy o okresie "przed moją turą" i kombinujemy z graczem, który np. odwiedził korporację lub Brahmę.
"Tylko dwie rzeczy na tym świecie są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
Jednak co do tej pierwszej są pewne wątpliwości."
A. E.
Avatar użytkownika
Kthaara
 
Posty: 231
Dołączył(a): 4 września 2011, o 11:38
Lokalizacja: Ligota k/Bielska-Białej

Re: FAQ

Postprzez Tupteq » 9 września 2013, o 20:15

Kthaara napisał(a):Coś mi się tu nie zgadza. Chodzi o kasę. Gracze zaczynają grę bez pieniędzy - więc jak można handlować o kasę jeszcze przed grą?
Chyba, że mówimy o okresie "przed moją turą" i kombinujemy z graczem, który np. odwiedził korporację lub Brahmę.


Właśnie o tę drugą sytuację mi chodziło. Choć teoretycznie można handlować (np. wymieniając się Zadaniami) jeszcze przed pierwszym ruchem pierwszego gracza w pierwszej rundzie.
Podałem przykład z kredytami, bo taką właśnie sytuację miałem w grze (chciałem w pierwszym ruchu wejść do Crying Guns, ale nie miałem kredytów).
Avatar użytkownika
Tupteq
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 września 2013, o 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Re: FAQ

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 10 września 2013, o 07:27

Tupteq, jeśli chcesz wejść w pierwszej turze do Crying Guns, masz kilka możliwości - w pierwszym ruchu odwiedzenie Korporacji, które dadzą Ci kredyty lub odwiedzenie Brahmy i wymiana trzech Kart Zadań na żeton kredytu :). W drugim ruchu możesz już iść do Crying Guns :). Oczywiście możesz też wykonać Zadanie, w którym nagrodą są kredyty :).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2717
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Re: FAQ

Postprzez Kthaara » 4 października 2013, o 21:54

Hej Marcin,
Grałem dzisiaj z kumplem w wersję z kartami terroru i jest tam pewna karta, która nakłada na wszystkich graczy laga. Czy ten lag obowiązuje tylko na jedną turę czy do końca gry? I czy Vivien go ignoruje?
"Tylko dwie rzeczy na tym świecie są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
Jednak co do tej pierwszej są pewne wątpliwości."
A. E.
Avatar użytkownika
Kthaara
 
Posty: 231
Dołączył(a): 4 września 2011, o 11:38
Lokalizacja: Ligota k/Bielska-Białej

Re: FAQ

Postprzez Wanderer » 10 października 2013, o 11:37

Kthaara napisał(a):Czy ten lag obowiązuje tylko na jedną turę czy do końca gry? I czy Vivien go ignoruje?

Ten żeton działa standardowo: każdy, kto go otrzyma, traci jeden następny ruch, po czym odrzuca laga.
Jeśli ktoś już posiada żeton Lagów w momencie, gdy wspomniana karta terroru jest odkrywana, to nie otrzymuje drugiego żetonu (jeden gracz może mieć tylko jednego laga).
Vivien tradycyjnie ignoruje ten żeton :)
Wanderer
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 kwietnia 2013, o 21:03

Re: FAQ

Postprzez Sandy » 10 października 2013, o 14:48

Na początku chciałabym zaznaczyć, że gra niesamowicie mi się podoba. Jest to chyba jedna z najładniej wydanych gier. A dobrane kolory powodują, że nawet osoby nie grające w gry planszowe, od razu chcą w nią zagrać:) Plansza i zawartość również robią oszałamiające wrażenie. Art-work jest przepiękny. Jedynym mankamentem jest rozmiar gry- już na samą planszę ciężko znaleźć miejsce, a co dopiero jak dochodzi 6 graczy i każdy ma kartę postaci :)
Mechanika gry także wnosi wiele nowego w świat gier planszowych i jest świetnie wpasowana w fabułę. W mało której grze dostrzega się aż tak fabułe w trakcie gry. A tu są jakby jednym:) No ale właśnie..tu mamy ze znajomymi kilka problemów. Możliwe, że coś źle robimy, ale z naszych 2 rozgrywek (na pewno będzie ich więcej) zrodziło się kilka pytań:

1. W obu naszych grach (na 3 i 6 osób) brała udział Taida Wolf. Mamy wrażenie, że jest to postać niezbalansowana- jej dodatkowy ruch daje jej ogromną przewagę nad innymi graczami- obie rozgrywki wygrała mimo iż za drugim razem była prowadzona przez osobę niezaznajomioną z grami planszowymi.

2. Kolejną niezbalansowana postacią jest wg nas Vivien Lacroix. Na początku wydawało nam się, że jej zdolność jest bardzo dobra. Po dwóch rozgrywkach uważamy, że jest nieprzydatna bo... w grze prawie w ogóle nie ma lagów. Czy to normalne? Nie licząc dwóch startowych (które i tak w pierwszej rundzie znikają), nowe nam się nigdy nie pojawiły. Owszem, jest znacznik celu- ale gdy tę postać ma jeden z ostatnich graczy, to zanim do niego dojdzie tura, znacznik jest już na bezpiecznej stronie.
Uważamy że gra nigdy z nami nie wygra, a zysk z wykonania zlecenia korporacyjnego jest tak duży że nowe lagi się właściwie nie pojawią... czy tak powinno być zawsze czy może pominęliśmy jakiś detal odnośnie zasad pojawiania się lagów?
Bo nasza rozgrywka wygląda dosyć prosto: Najpierw wszyscy rozwijają się mniej lub bardziej a potem co rundę tura każdego wygląda tak, że idzie tam gdzie zlecenie i robi tyle zadań ile da radę. Ewentualnie dociąga nowe zadania... Przy takim schemacie nie ma szans ani na pojawienie się lagów, ani na wspólną porażkę (handel zadaniami też nie wchodzi w rachubę:P)

Czy ktoś miał podobne sytuacje? Czy może coś robimy nie tak?
Zaznaczam, że graliśmy w podstawową wersję gry- tak, aby się zapoznać. Na pewno będziemy testować też wersje opcjonalne:)
Sandy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 października 2013, o 14:40

Re: FAQ

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 10 października 2013, o 20:34

Sandy, zwróć uwagę, że Taida nie ma maksymalnej reputacji i sporo cierpi, gdy zostanie zraniona. Jeśli ją zaatakujesz i zranisz, musi się leczyć. Co do Vivien, to bardzo fajna postać, zwłaszcza, gdy się gra w mniej osób. Nie boi się lagów - może się zapożyczać w różnych korporacjach i nie przejmować, że nie zostaną wykonane Zlecenia Korporacyjne. Lubię nią grać i zdarzało mi się wygrywać :).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2717
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Re: FAQ

Postprzez Baax » 24 listopada 2013, o 14:48

Co oznacza "wykonać zlecenie korporacyjne" ? Czytałem instrukcję i analizowałem podany w niej przykład i nadal nie jestem pewien. Wykonując zlecenie korporacyjne wchodzę do oznaczonego świata lub korporacji i po prostu zabieram swój znacznik czy wykonuję zadanie i jeśli mi się uda to wtedy nie dostaję nagrody za zadanie, a jako nagrodę usuwam swój znacznik.
Baax
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 listopada 2013, o 14:41

Re: FAQ

Postprzez Farin » 24 listopada 2013, o 16:53

Także miałem z tym problem. W instrukcji jest to kiepsko wytłumaczone, a jakby logicznie podejść do zagadnienia to skoro zadania wykonuje się poprzez rzut kostką to zlecenia korporacyjne także powinno się tak wykonywać. Niestety jest inaczej. Zlecenia wykonuje się deklarując, że się to robi(oczywiście trzeba mieć jako minimum swoją poszlakę w atakowanym świecie) i zaliczasz to zadanie z automatu. Czyli ściągasz swój żeton poszlaki(i jeśli wcześniej się zadłużyłeś w atakowanej korporacji ściągasz także stamtąd swój żeton).



Chciałbym zwrócić uwagę, że podstawki pod kartki z postaciami niszczą tenże papier :[ Musiałem trochę zeszlifować plastik i jest git, choć przez to niektóre stały się za luźne ale wolę to niż poniszczone grafiki.
"Są dwie rzeczy bezgraniczne:
wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie mam pewności." A. Einstein
"Prawda jest córą czasu. Poczętą w przypadkowym i krótkotrwałym romansie ze zbiegiem okoliczności"
"Ogłaszanie swoich planów to dobry sposób, by usłyszeć śmiech Boga."
Avatar użytkownika
Farin
 
Posty: 471
Dołączył(a): 25 grudnia 2009, o 18:34
Lokalizacja: Pabianice

Re: FAQ

Postprzez Baax » 24 listopada 2013, o 17:14

To wydaje mi się, że zaliczanie zleceń korporacyjnych z automatu jest za łatwe, i jak pisał Sandy o tym, że zdolność Viviene jest mało przydatna przy większej ilości osób ( nie wiem czy to prawda bo grałem tylko w 2 osoby ), to gdy zlecenia korporacyjne wykonywałoby się poprzez rzut kostką to ciężej byłoby usunąć lagi i jej zdolność byłaby bardziej przydatna.
Z dziewczyną graliśmy właśnie tak, że wykonywaliśmy normalne zadanie za którego zaliczenie nagrodą było usunięcie znaczników postaci, ale w tym wypadku nie wiedzieliśmy jak wykonywać zlecenia na polu korporacji, nie wiedzieliśmy jakich kart zadań tam używać. Pewnie będziemy grali tak jak dotychczas, a na wykonywanie zleceń na polu korporacji coś będziemy musieli wymyślić.
Baax
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 listopada 2013, o 14:41

Re: FAQ

Postprzez Farin » 24 listopada 2013, o 19:04

Są przecież zadania uniwersalne, które można wykonywać w każdym miejscu :P
Zresztą wykonywanie zadań jako substytut do wykonania zlecenia korporacyjnego jest dość kłopotliwe - myślałem żeby po prostu rzucać kośćmi (jeden gracz rzuca za tzw. Hakerów a drugi za siebie w celu wykonania zlecenia), dzięki temu jest ryzyko jest zabawa ;]
"Są dwie rzeczy bezgraniczne:
wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie mam pewności." A. Einstein
"Prawda jest córą czasu. Poczętą w przypadkowym i krótkotrwałym romansie ze zbiegiem okoliczności"
"Ogłaszanie swoich planów to dobry sposób, by usłyszeć śmiech Boga."
Avatar użytkownika
Farin
 
Posty: 471
Dołączył(a): 25 grudnia 2009, o 18:34
Lokalizacja: Pabianice

Re: FAQ

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 28 listopada 2013, o 23:38

Już tłumaczę.

1. Na polach korporacji nie wykonujemy żadnych Zadań :).

2. Wykonanie Zlecenia Korporacyjnego to jeden z najlepszych trików w grze. Aby je wykonać, należy stanąć albo na Korporacji, gdzie jest znacznik Zagrożonej Korporacji, albo na polu Świata Sensorycznego, gdzie jest Znacznik Celu. Wykonanie Zlecenia Korporacyjnego to rzeczywiście po prostu DEKLARACJA, że to robimy, ale możemy to zadeklarować tylko wtedy, gdy mamy na polu zagrożonego Świata Sensorycznego swój żeton poszlaki. Może on tam już leżeć, możemy go też położyć po świeżym wykonaniu Zadania w tym świecie. Nie musimy takiego żetonu posiadać na polu Zagrożonej Korporacji. Zatem deklarujemy i ściągamy żeton Poszlaki z pola Świata Sensorycznego, gdzie jest Znacznik Celu oraz żeton Zobowiązania Korporacyjnego z Zagrożonej Korporacji, o ile taki tam posiadamy. Następnie albo odwracamy Znacznik Celu na bezpieczną, żółtą stronę, albo usuwamy dowolny inny Żeton Lagu znajdujący się na planszy. Jeśli Znacznik Celu jest już na bezpiecznej stronie i nie ma już na planszy żadnych Lagów, wciąż możemy wykonać Zlecenie Korporacyjne i nie usuwać żadnych Lagów. Co nam daje wykonania Zlecenia Korporacyjnego - ściągnięcie własnych żetonów Poszlak / Długu (z Korporacji) oraz usunięcie Lagów / zapobieżenie, by na polu zagrożonego Świata nie pojawił się Lag. Ale PRZEDE WSZYSTKIM wykonanie Zlecenia Korporacyjnego daje nam możliwości ponownego zagrania Karty Zadania na Świecie Sensorycznym ze Znacznikiem Celu, skorzystania z nagrody w postaci położenia Poszlaki, dzięki czemu nasz żeton na Torze Punktów Śledztwa posuwa się o oczko wyżej... po czym ponownie deklarujemy wykonanie Zlecenia Korporacyjnego, ściągamy żeton Poszlaki, usuwamy kolejny Lag i... jeśli mamy nadal odpowiednie karty, zagrywamy następną Kartę Zadania na polu zagrożonego Świata. W ten sposób można pod rząd zagrać kilka kart i przesunąć się po Torze Punktów Śledztwa ładny kawałek, bo nie ma limitu wykonywania Zleceń Korporacyjnych w jednym ruchu. Traktujcie Żeton Celu jak czarną dziurę śledztwa. Korporacje wyśledziły, że coś tam się dzieje, więc można na tym nieźle skorzystać :).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2717
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Re: FAQ

Postprzez jazzgot » 14 stycznia 2017, o 18:26

Nabyłem wczoraj grę i udało nam się już rozegrać pierwszą partię z pełną satysfakcją :)

Jednakże mam następujący problem: zgodnie z instrukcją kart finału powinno być 10 (to te karty, z pośród których wybieramy po wykonaniu scenariusza) a ja mam ich 7 - teoretycznie może ich brakować, bo grę kupiłem używaną ALE przejrzałem wszystkie karty scenariuszy i żadnej z pośród wymienionych tam kart nie brakuje.

Chciałbym się tylko upewnić, że jest to błąd w instrukcji (nie byłby przecież jedyny - literówka na pierwszej stronie najlepsza :mrgreen: ). Czy ktoś może to potwierdzić?
jazzgot
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 stycznia 2017, o 18:10

Poprzednia strona

Powrót do GAMEDEC GRA NEOPLANSZOWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron