CGG czyli Computer Gamedec Game

Rozmowy ogólnie o Gamedeku.

Moderator: Ekipa Forum

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez ArtTuro » 7 czerwca 2010, o 23:24

Właśnie polega mój zamysł produkcji handlu wymiany ( ogólnie ekonomii ) ... W Cryengine nie ma opcji implementacji . Tylko namierz, strzel i albo trafisz albo nie.. alez mnie qrwica strzeliła. Q(r)óle(w)stwo za źródło... chyba ze 2 x pkzpiem pociągneli. Debug niewiele gada, Hex-em też niczego nie mogę dojrzeć. Może w paczce , któz przyjdzie z 3-ką będzie cos inaczej bo 2-ka się do tego nie nada - tego jestem juz pewien, nie ma co w g.. rzeźbić. Czekam do czwartku na 3-ke ;) a jak się wq.. to robiotę to cholerstwo na czynniki pierwsze ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
ArtTuro
 
Posty: 258
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 09:56
Lokalizacja: Matyty k.Jerzwałdu / Warszawa Zacisze - GG 2980913

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 7 czerwca 2010, o 23:51

Lamas zwolnij nie ekscytuj się, jedyną grą będąca z działającym (do pewnego momentu) modułem zniszczeń jest battlefield bad company 2(i red faction, ale wygląda to źle), zastanawiałeś się dlaczego? Bo przecież, każdy by chciał żeby w grze to działało (jezu jaka to byłaby zabawa :) ). Jest to chooolernie trudne w zrobieniu (jedynie kolesie od red faction zrobili to w miarę poprawnie lata temu, ale mało było w tym zabawy, a dużo ograniczeń, nikt nawet największe studia się nie pokusiły). Dlatego jeżeli potrafisz to zrobić, to zrób, jeżeli nie to znajdź kogoś kto umie (pełnego systemu zniszczeń nie ma nikt), a gwarantuje ci sukces, dotychczas nikomu się to nie udało. Dlatego proponuje ci zejście na ziemię i opieranie się raczej na średniej co można zobaczyć na ekranach dzisiaj, a nie rzucać nierealne pomysły (pomysł super, ale nadal nierealny :) ).
A więc artturo miałem racje :), nie rozbierzesz engine bo cie zabiją kolesie od licencji :), po za tym, śledzę to uważnie i niestety zawiodłem się na całej linii.
Cryengine wbrew pozorom rosnącej cyfry jest krokiem wstecz, dlaczego? bo jest robiony na konsole, co powoduje że jest potwornie ograniczony w stosunku do wersji 2 na pc, ze względu na obniżanie wymagań dla słabego sprzętu (jakoś nas pc-towców nie oszczędzali :) ), czyli sporo się straci, szczególnie na wielkości map, modyfikacji terenów (przez mała pamięć ram) i ograniczenie zjawisk fizycznych na scenę (wcześniej nie było, oprócz zdrowego rozsądku :) )
Ostatnio edytowano 7 czerwca 2010, o 23:55 przez Spuki, łącznie edytowano 1 raz
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 7 czerwca 2010, o 23:52

Kurde, a jednak... Trzeba by było chociaż zrobić możliwośc rozwaleniia kilku ścian, oskryptowaną a nie taką że demolished. Wtedy by działało XD
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 7 czerwca 2010, o 23:59

Skryptowe zniszczenia były od dawna, ale to trochę lamerka, bo trzeba wyraźnie oznaczać ściany, które można zniszczyć, żeby robota nie szła na marne. A niszczenie przeszkód w stylu słupa, jest prawie nierealne, bo musiałbyś podzielić na strefy i porównywać trafienia z siatką i ją odkształcać, co dodaje dużo obliczeń, a powoli zahaczasz o tworzenie własnego systemu destrukcji. Co więcej takie rzeczy musiałbyś uwzględniać już na poziomie tworzenia sceny i modeli.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 8 czerwca 2010, o 00:02

Kurde, ale jednak nie wyobrażam sobie tego bez zniszczeń ... Nie wiem nie umiem , chyba , że nie shooter i nie taki jaki sobie wyimaginowałem :)
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez ArtTuro » 8 czerwca 2010, o 00:10

Dobra panowie, nie ma co w g.. rzeźbić, szukamy dalej. Ja w tym czasie wreszcie pójde spac o jakiejś normalniej porze ;) Narka ;-)
Obrazek
Avatar użytkownika
ArtTuro
 
Posty: 258
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 09:56
Lokalizacja: Matyty k.Jerzwałdu / Warszawa Zacisze - GG 2980913

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 8 czerwca 2010, o 00:19

W sumie... Ale kurde będe płakal po nocach i śnił o Anielicahc zasłaniających swoimi skrzydłami wojaków...
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez wariatus » 8 czerwca 2010, o 10:45

Witam,

Nie mam za dużo czasu, bo muszę lecieć na pewną ważną rozmowę... ale Marcin prosił, żebym się tutaj odezwał.

Pokrótce - jestem w kontakcie z potencjalnym inwestorem. Na pomysł gry w GameDecverse wpadłem gdzieś po drugim opowiadaniu i od tej pory pracuję nad tym (niestety, fakt konieczności spędzania czasu w pracy mnie spowalnia). Wstępnie rozmawialiśmy z Marcinem na Pyrkonie (dzięki za dyskrecję ;)). W tym momencie jest i owszem niewiele poza zarysem, ale to naprawdę nie wina braku chęci czy możliwości.

Nie interesuje mnie gra corowa (dla wyjaśnienia - gra osadzona w 3D, na topowym silniku). Brałem udział w zbyt wielu projektach, które nie wyszły. Interesuje mnie gra społecznościowa na Facebooka. Tym się planuję zająć (i to wiem jak zrobić). Dzisiaj rozmawiam z potencjalnym inwestorem. Jak nie będzie inwestora będę kombinował inne źródła finansowania. Jak będzie kasa produkcja rusza.

Planuję zająć się produkcją (zarządzanie projektem, finanse, kontakty z zewnętrznymi wykonawcami itd. itp.) i pilnowaniem założeń (duże projekty się nie udają), mam wstępnie przygotowaną nietypową jak na Facebooka machanikę (pozwólcie, że się jeszcze nie będę chwalił). Będzie potrzeba sporo grafiki i innych rzeczy. Ale o tym kiedy indziej.

Założenia technologiczne:
- serwery w chmurze na Amazonie
- aspx na początek (przynajmniej do prototypu)
- jak się znajdą konkretni i chętni koderzy php, którzy będą potrafili pracować szybciej ode mnie (co nie musi być trudne, póki co mam pracę) to możemy to przesiąść, pod warunkiem, że struktura danych pozostanie taka sama (co może być trudne, jako że jestem zwolennikiem separacji warstw aplikacji i podawania danych przez Webservices)

Założenia rozmiarowe:
- to nie ma być Farmville czy Mafia
- ma być małe
- do Triconu ma coś być działającego!!

Gra ma być mocno społecznościowa. Myślę, że opis przedstawiony przez Marcina kilka stron dalej można by jakoś dostosować i _stopniowo_ realizować.

Ponieważ będzie inwestor, to pewnie będzie trzeba, żeby projekt zarabiał (nie ważne, czy zainwestuję osobiście z kredytów, czy będzie to jakiś Anioł), a co za tym idzie nie każdy musi chcieć brać udział w takim przedsięwzięciu. Tym bardziej, że póki co nie ma co rozmawiać o jakichś wynagrodzeniach (chyba, że ktoś może się pochwalić kilkuletnim doświadczeniem w branży gier...)

Na razie chaotycznie i pobieżnie, bo jestem w wielkim pośpiechu. Więcej możemy sobie porozmawiać wieczorkiem.
Piotr
wariatus
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 maja 2010, o 18:29

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 8 czerwca 2010, o 12:28

Nareszcie ktoś kto czuje, na co się porywamy :)
Wiem jak wiele projektów się nie udało, więc jestem za planem minimum :), o czym już wspominałem :)
Ale mimo wszystko można puścić to dwu torowo, jedna gra w www, druga klasyczna (mechanika przecież może zostać taka sama, lub podobna).
I nikt z tego powodu nie będzie pokrzywdzony.
Zgłaszam się do obu projektów, w opracowaniu mechaniki gry, questów, linii dialogowych, może grafiki (i prac ogólnych, testów itp.). Php trochę znam, ale nie na tyle, żeby coś pisać samemu, ale do modyfikacji się nadam + jestem osobą dość skrupulatną, wiec mogę zając się jakąś koordynacją itp.
Jaki rodzaj grafiki planujesz, taki jak w mafii, ogame (bleeeee :) ), czy raczej coś ruchomego ala farmville (huraa).
Co do silnika dla 3d, nadal optowałbym za source :), jedno nie musi wykluczać drugiego, co więcej mogą być reklamą dla siebie nawzajem :)

Czy aspx nie zamknie alternatywnych platform?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 8 czerwca 2010, o 17:28

Co do gry na facebooku, to nawet była o tym wzmianka :D A dalej to co do "dużego" projektu, to chyba też obstaniemy przy planie minimum a mianowicie mod, do czegoś już na source istniejącego albo w ostateczności jakąś mniejszą gre, jak CS, czyli nastawioną tylko na przedstawienie wojennej strony Gamedeca :) A co do facebookowej gry, to się zgłaszam w sumie nic nie umiem XD ale jednak się zgłaszam XD
_______________________________________
Edit: Dodam tylko , że obstaje teraz prz Source na 100 % jest genialnym silnikiem!
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Ixolite » 8 czerwca 2010, o 18:47

Spuki napisał(a):Lamas zwolnij nie ekscytuj się, jedyną grą będąca z działającym (do pewnego momentu) modułem zniszczeń jest battlefield bad company 2(i red faction, ale wygląda to źle), zastanawiałeś się dlaczego? Bo przecież, każdy by chciał żeby w grze to działało (jezu jaka to byłaby zabawa :) ). Jest to chooolernie trudne w zrobieniu (jedynie kolesie od red faction zrobili to w miarę poprawnie lata temu, ale mało było w tym zabawy, a dużo ograniczeń, nikt nawet największe studia się nie pokusiły). Dlatego jeżeli potrafisz to zrobić, to zrób, jeżeli nie to znajdź kogoś kto umie (pełnego systemu zniszczeń nie ma nikt), a gwarantuje ci sukces, dotychczas nikomu się to nie udało. Dlatego proponuje ci zejście na ziemię i opieranie się raczej na średniej co można zobaczyć na ekranach dzisiaj, a nie rzucać nierealne pomysły (pomysł super, ale nadal nierealny :) ).


Tak trzy klocki w tej materii dorzucę. Dużo mówicie o technologii, a mało o samym projekcie.

Weźmy taki model zniszczeń na przykład - samo jego stworzenie problemem z pewnością nie jest, w każdym bądź razie nie na tyle dużym, żeby nie dało się go zaimplementować nawet w dość rozbudowanej postaci. Są oczywiście pewne ograniczenia techniczne, widoczne świetnie na przykładzie Bad Company równającego w dół, czyli do możliwości konsol (stąd tyle kurzu, dymu i innych zasłaniaczy, coby nie musiał komputer liczyć fizyki rozsypujących się elementów), ale zniszczenia były, są i będą w różnej postaci w grach stosowane.

Większym problemem jest zaimplementowanie takiego systemu z punktu widzenia projektu gry - pierwszy z brzegu przykład: jeśli pozwoli się graczowi dowolnie niszczyć otoczenie - jak zaprojektować poziom, żeby poprowadzić gracza właściwą ścieżką? Nawet zakładając, że dajemy graczowi dużą swobodę, jak upewnić się, że nie zrobi czegoś nieprzewidzianego? Jak sprawdzić, czy zadziałają wszystkie potrzebne skrypty? Jak sprawdzić, czy AI da sobie radę z kompletnie "przemodelowanym" przez gracza otoczeniem? Jak upewnić się, że gracz osiągnie stawiane przed nim cele? Te pytania wbrew pozorom wcale nie są proste ani błahe, bo jeśli gracz jednym nieprzewidzianym ruchem zniweczyć może wielotygodniową pracę...

Ograniczenia techniczne wbrew pozorom jest łatwiej pokonać (mówię to mimo, że programista ze mnie dupa) kombinując, oszukując albo je obchodząc całkowicie. Natomiast błędy projektowe jest znacznie trudniej załatać, tym trudniej w im dalszym etapie produkcji gra się znajduje.
It sure would be nice if we had some grenades, don't you think?
Avatar użytkownika
Ixolite
Webmaster
 
Posty: 616
Dołączył(a): 18 grudnia 2006, o 11:12
Lokalizacja: oni wiedzieli?

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 8 czerwca 2010, o 19:08

Więc, jesli mielibysmy uż robić shooter takowy, to tylko i wyłącznie robiony na Multiplayer, co za tym idzie AI nie ma do gadanie nic :) Po prostu zainspirowany shooterami i pomysłem z Anielicą i Demonem u boku każdego z pola walki , wpadłem na taki pomysł. Chciałbym to po prostu zobaczyć i dostać w swoje łapy , mozliwośc przywołania Demona kiedy chce zabić kogoś na zawołanie, albo zamienić się w bestię, półdemona, Jeżeli poczuje zew krwi. Więc to mnie zatrwożyło. Wcale nie musza być de zniszczenia aż takie duże, nie zapominajmy że to świat Przyszłosciowy, tu trzeba by było na serio rozwałki na maxa żeby coś oszkodzić , a co dopiero zrównac z ziemią?
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 8 czerwca 2010, o 19:58

ixolite, o tym właśnie mówię, trzeba byłoby przewidzieć co gracz będzie chciał zrobić, czyli niejako zaprojektować mimo wszystko zniszczenie :)
W red faction były niezniszczalne ściany i podłoże (kluczowe dla rozgrywki, bo po co wtedy klucz jak można rozwalić drzwi), tak samo jak w battlefieldzie, przez te ograniczenia są w stanie pokierować graczem. Co do multi i fizyki w battlefieldzie widać co się dzieje jak za dużo graczy strzela na raz (szczególnie na konsolach) ;)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 8 czerwca 2010, o 20:15

Ale ja ciągle mówię o shooterze nastawionym tylko na Multi.
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 8 czerwca 2010, o 21:12

Pokaż mi shootera w którym to działa (a pracują nad tym całe studia). Gram namiętnie w battlefielda i widzę jak dużo obiektów jest tylko pozornie zniszczalnych, np mały domek, można zniszczyć a magazyn już nie. itp. mniej fascynacji i bujania w obłokach więcej realizmu :)
Wierz mi że też bym chciał coś takiego i o dziwo coś takiego jest. Nie co prawda jako gra, ale mimo wszystko. Chodzi mi o kilka map do unreala 3, dla pokazania wykorzystania silnika phisics dla nvidi. Nadal nie można niszczyć wszystkiego, ale wygląda to o niebo lepiej niż w battlefieldzie, po prostu gniecie. Ale jest jedno ale, kilku graczy z bazookami robi taki ruch w obiektach na planszy, że nie ma sprzętu który by nie zaczął klatkować (jest jeszcze tornado które podczas gry wciąga obiekty, niezła jatka). Oczywiście sprzęt high end będzie działał (pewnie pod warunkiem, że np. 16 graczy nie zacznie strzelać i modyfikować planszy jednocześnie :) ), ale jaki jest sens gry w którą zagra 1% ludzi (zakładam, że tyle u nas ma 2 karty pod maską).
Proponuje zainstalować sobie mapy przetestować i ochłonąć :)
Mi też jest żal, ale będzie chyba jeszcze na to trzeba poczekać, a konsole ciągną nasz jeszcze w dół :(
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gamedec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron