CGG czyli Computer Gamedec Game

Rozmowy ogólnie o Gamedeku.

Moderator: Ekipa Forum

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez jot23 » 7 czerwca 2010, o 11:46

Ja bym się pobawił może, tylko mi powiedz, co mam właściwie ściągnąć z tej strony? ;)
Avatar użytkownika
jot23
 
Posty: 184
Dołączył(a): 25 sierpnia 2009, o 16:07

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 7 czerwca 2010, o 11:52

Chodzi o to? Crysis Mod SDK v1.2 - 1.2 ?
Dodam jeszcze, że w jednym z pierwszych postów dałem linka do różnych engine-ów, w których sporo było darmowych i na upartego był tam również darmowy silnik do mmorpg (ale słabawy). Paranoją byłoby pisać coś od nowa(zdaje sobie z tego sprawę). Nie wiem dlaczego tak się do tego przyssałeś :). Co do pisania jako szkoła ok można zrobić prace zaliczeniową itp. ale nie wiem jak potem to wygląda, bo w założeniu takie rzeczy są non profit (ok np. allegro, czy nasza-klasa tez były pracami zaliczeniowymi, ale powstawały na darmowych sofcie - mysql).
A wiec jednak my way, or the highway :(, niefajne.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez ArtTuro » 7 czerwca 2010, o 13:02

To sprawa rozumienia przepisów i argumentacji. W polsce szkoły ( wg prawa unijnego ) sa nonproit a wg prawa naszego - jak najbardziej profit, gdyz szkoła za każdego jednego ucznia dostaje 100 PLN/mies od Ministerstwa Edukacji ;) jedny słowem , w polskim prawie szkoła ( jako podmiot prawny ) to taki babol, że ma wszytko nonprofit a handlowac tym może jak profit :) Argumentujesz tylko że zdobyte pieniądze idą na edukację. Z inej strony ile bys wsadzał w tą "edukaję" i ile byś nie wyjmował - i tak sie nikt w tym nie połapie bo to studnia bez dna ;) Dziś to albo rejestruje się szkoły albo koscioły - nie ma lepszych działalności ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
ArtTuro
 
Posty: 258
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 09:56
Lokalizacja: Matyty k.Jerzwałdu / Warszawa Zacisze - GG 2980913

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 7 czerwca 2010, o 14:13

Jeżeli tak twierdzisz... Niech i tak będzie, wracamy do punktu wyjścia, ok przyjmujemy mamy silnik. Modele też się znajdą (są nawet darmowe),bez tekstur dźwięku też się da to skleić. Ale nadal nie wiemy co robimy.
Czy mówimy o sdk, który ci podałem, bo jest kilka i trochę się różnią.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez jot23 » 7 czerwca 2010, o 14:32

No właśnie, mówisz że do końca wakacji coś zrobisz, i potrzebujesz pomocy,jakichś tekstur na przykład. Ja chętnie się pobawię Cry Engine, mogę też opracować jakieś teksturki, ale powiedz dokładnie: który SDK bierzemy, jakich tekstur potrzebujesz... Tak to ja np. przygotuje kopiący dupę konkurencji zestaw tekstur do megastatku Medusa, ale okaże się że jest bezużyteczna, bo ArtTuro nie uwzględnił tego modelu w swojej pracy... Ja oczywiście się cieszę że chce Ci się coś samodzielnie sklecić, i że mam zaszczyt pomóc, ale musisz jakoś dokładniej określić o co chodzi...
Avatar użytkownika
jot23
 
Posty: 184
Dołączył(a): 25 sierpnia 2009, o 16:07

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez ArtTuro » 7 czerwca 2010, o 19:03

Jeżeli wchodzicie w to - super ale skupmy się na razie na budowie jednej lokacji. Proponuje zacząć od cz.1 - granice rzeczywistości, czyli Warsaw City i Cotomou. Do Medusy to jeszcze ze 2 tomy i dwa - trzy lata pracy ;)

Ja nie zajmuję się budową świata, tylko założeniami i zależnościami pomiędzy obiektami. - Robota czysto skryptowa, dlatego też mówiłem że jeżel będe się poruszał po obiektacgh - będa one czysto umowne. Np. dopóki nie ma aurokarów, będa zastępowały je niebieskie sześciany (80mm x 40mm x 2mm) omnik to będzie czerwony pasek 2mm x 5mm , mocowany na głowie i tym podobne. Dopiero jak będziemy mieli gotowe objekty, podmienię je i ustawimy skalę - skalować można dowolnie. niewazna tez jest rozdzielczość - i tak engine przerrabia na swoja ( hi przy 2034x1024 maja 150 dpi, low 800x600 mają 72 dpi) tak samo jak model... to tylko zamiana numerku objektu w skrypcie.

Co do SDK - różnią się tylko wielkością świata - 1 obsługuje mapę 2000x2000 pół max, 80 lvl wysokości i DX 9c, ver 2 obsługuje 4800x4800 160 leveli wysokości oraz DX 10, ver 3 obsługuje nieograniczoną wielkość i wysokość mapy oraz DX 11( DX to tylko "fizyka" w grze, więc was nie dotyczy. Można bawić się w budowniczego itemków i budynków na dowolnym engine. ) Jeżeli zas chcemy budowac mapę i miasto w którym docelowo będziemy stawiać te budynki, parki, ulice etc... - to już tylko na ostatnim.
Obrazek
Avatar użytkownika
ArtTuro
 
Posty: 258
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 09:56
Lokalizacja: Matyty k.Jerzwałdu / Warszawa Zacisze - GG 2980913

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 7 czerwca 2010, o 21:19

Ok, nadal potrzeba trochę danych, ale można zrobić mapę poglądową z lotu ptaka.
Po za tym chyba cie połamało :) :), ze robisz z warsaw city jedną lokacje :) :), Proponuje skupić się na czymś mniejszym :) Może dopieścić mieszkanie torkila? Zrobić je z przytupem i zrobić na podstawie tego demko(przelot, anmiacaj ruchu, dźwięk, jakiś monolog), żeby na jego podstawie werbować ludzi? To jest coś namacalnego na co ludzie będą mogli spojrzeć i powiedzieć, wchodzę w to!
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 7 czerwca 2010, o 21:30

Panowie, tak gnacie, że nie nadążam... Mam szkolenie za szkoleniem, trzech ostatnich stron nie czytałem. Mam tylko pytanie: dogadujecie się? To bardzo ważne. Jeśli nie, to zamykam temat, bo niezgoda powoduje, że opadają mi skrzydła.

Jeśli czegoś będziecie ode mnie chcieli, to na priwa, proszę... Pozdrawiam i wracam do... biznesu... :evil:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 7 czerwca 2010, o 21:38

Nie da rady trzeba wszystko przeczytać :)
Nie ma niezgody, jest różnica zdań :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez ArtTuro » 7 czerwca 2010, o 21:58

Własne próbowałem przed chwila zrobic na 1.2 warsaw city.. tak mniej więcej na oko - jak to chłop w szpitalu leżął. Na mapie morza zrobiłem wyspę w kształcie warszawy ( 3 minuty ). Wziąłem budynki i namioty z gotowych modeli i rozstawiłem tak jak to ulice mniej ./ więcej w centru przebegajca az do Mickiewicza (Zoliborz) pod Łomianki, na górze do końca Rosoła( Ursynów ).
Niżej Radzymińska az pod Marki, , powyżej Bemowo, forty wola. Oczywiście skupiłem się tylko na najbardziej charakterystycznych budynkach ( i to na oko;)) Zajeło im to niecałe 40 minut. póżniej wpisalem w skrypt żeby wieksze połacie pomiędzy budynkami ustaic zabudowaniami hangarowymi ( niby ze mniej ważne bloki i kamienice ). Następnie dlubnalem w skrypcie, by wolny teren pomiędzy budynkami ( zależnośc - budynki nie moga być bliżej od siebie jak 2 pola i szerzej jak 4 ) wypełniłem drogą piaszystą ( mozna to zamienić na asfalt ) . Skrypt mi to wszystko wypełnił w kolejne 10 minut. Pałac kultury i tych kikla wysokościowców zbudowałem z jakichs zrujnowanych wież zamkowych ( wyciągnąłem tylko nieco w góre, przez co rozmazała się teksturka ) zajęło im prawie do tej pory. czyli circa 15 min. Drzewa juz same wyrosły , gdy włączyłem opcję "Flora" :) Niestety gdy chciałem wam to pokazac i zapisac, dziecko mi nacisneło PowerOn w kompie... ;)) W każdym razie - da się i takiego babola dużego strzelić ( oczywiście tak jak to z tym chopem i okiem było ;) , przy użuciu skryptów i na zasadzie powielania - tyle chciałem powiedzieć ;)
Fakt faktem.. ktoś kiedyś wspomniał o dukenukem ( spuki? )... Gdybysmy mieli tylko 2-3 modele budynków i taką samą ilośc tekstur - zapewne byłoby to właśnei a'la dukenuklem .

PS. Nie robiłem wnętrz - to też fakt.. a to będzie żmudna, koronkowa robota ale... przeciez większośc korytarzy w wiezowcach może byz zaślepiona a ważne byłyby open i tam mieszkania, które brałyby udział grze - zawsze to jakies rozwiązanie ;)
Ostatnio edytowano 7 czerwca 2010, o 21:59 przez ArtTuro, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
ArtTuro
 
Posty: 258
Dołączył(a): 26 maja 2010, o 09:56
Lokalizacja: Matyty k.Jerzwałdu / Warszawa Zacisze - GG 2980913

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 7 czerwca 2010, o 21:59

Dobrze więc skoro ArtTuro robi sam a tylko potrzebuje pomocy, mam nadzieje, że was chłopaki interesuje dalsza zabawa? Teraz sypne garścią konkretów... Wiem , że mialiśmy robić gre i obstaje przy tym nadal ,ale najpierw mod nie jest głupim pomysłem. Więc mod do gry w której jest rozbudowany system zniszczeń albo znanej. To jest podstawowy wybór przed którym stajemy(No chyba ,że zrobimy taką gre no ale) Dlaczego engine ze zniszczeniami? Bo GamedecVerse to nieustająca destrukcja!!! Nie wyobrażam sobie momętu kiedy wiem ,że koles siedzi za murkiem a ja nie moge go nawet Demonem poszczuć no c'mon... Więc Zniszczenia są pomysłem przednim ,ale jaki silnik to ma i czy pozwalają na modowanie go? Jesli nie to ile to kosztuje i mean engine? (Spuki z tego co widze Ty się znasz, mógłbyś sprawdzić?) A co do pomysłu. To jeśli byłby to mod polegal by na nawalance Fps-owej z mocami Maod-Anów, czyli strzelamy sobie nagle wypada nam koles niby nic i Bach!!!! Iskry dookoła, nie ma nic oprócz krateru i jego! A on stoi pod skrzydłami wyrastającymi z plecó, które powoli zanikają :) You know what Im saying? :) Albo biegniemy i klikamy sobie intuicyjny klawisz, wtem z za naszych pleców wylatuje demon który leci, prooooostoooooo i lapie snajpera wylatuje z nim w góre i rozszarpuje, bądź snajper to zauwaza i naciska inny klawisz, pojawia się Jego Demon, a wtedy jest nieciekawie :) Weim że Bad Comapny oferuje ladny silnik do zniszczeń nie wiem jak z modowaniem ;/ Spuki jako ,że Ty jesteś Teraz głównym "Polewaczem zimnej wody na nasze głowy i sprowadzaczem na ziemie" Ocen szanse powodzenia takiej rzeczy itp. :)

Pozderki
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Spuki » 7 czerwca 2010, o 22:50

Nie chce być tu wiecznym malkontentem :), ale podchodzę do tego zdroworozsądkowo (co już mi zarzucono :) ) i analitycznie. Powiem tak zaawansowane silniki, jak najbardziej ale w teamie musi być trochę chłopa bo to może nie wyjść (podajcie mi jakąkolwiek, ale to jakąkolwiek grę opartą na nowoczesnym silniku, zrobioną w małym zespoliku, to odszczekuje to co pisałem :) stalker się nie liczy, bo kolesie nie udźwignęli roboty i kończyli w 40 :)).
Co do zrobienia moda, to z tego co widzę battlefield nie uznaje modowania (poza nowymi mapkami i zmiana w balansie rozgrywki, raczej nie znalazłem żadnych modów chociażby broni... trochę dolina).
Zniszczenia można tylko zaimplementować jako mod do gry (w sumie na np. zniszczenia w red faction: guerilla, to 3 moduły w jednym, pierwszy to silnik 3d, 2 to silnik zniszczeń, 3 silnik fizyki), czyli wykorzystać wszystkie istniejące klocki, bez babrania się większego w kodzie. Dopisywać coś do istniejącego - sporo roboty, jak licencja pozwoli (a z tego co widzę learning w cryengine nie pozwala), cryengine dopiero w 3 części uwzględnia niszczenie stałych obiektów (a nie przewracanie domków z kart, jak działo się dotychczas). Przeraża mnie jeszcze niska wydajność tego silnika, mało kto jest w stanie uruchomić crysisa w fullhd i w pełnych detalach(i rozsądnie pograć, mało kto ma marsa pod maską :) ), to trochę martwi.

Ale dzisiaj mnie trochę oświeciło, dlaczego nie użyć jednego z najbardziej wspieranych do modowania silnika 3d, z zaimplementowaną fizyką i kodem sieciowym :). Jest już wysłużony, ale sprawdzony i wciąż rozwijany, a mody rzucają o glebę i co najważniejsze valve wspiera radosną twórczość. Chodzi o source engine, na którym zrobiono już od strzelanki po wyścigi i tower defence. Może warto to przemyśleć, bo jest sporo narzędzi i tutoriali do niego, na tym etapie jeszcze chyba można?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Source_engine_mods
Warto to przemyśleć, ten silnik niesie za sobą wydajność i sporo, ale to sporo udanych produkcji.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :)
Spuki
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 czerwca 2010, o 19:07
Lokalizacja: Poznań

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 7 czerwca 2010, o 23:05

Tylko czy tam da się zaimplementować przyzwoite zniszczenie? Bo to było by piękne... Wyobraź sobie idziesz i nagle Bach , nie ma nic dookoła Ciebie :) Ahhhhh, jak ja sobie to wyobrażam... Kurde, toż to jest HL2 czyli wracamy do punktu wyjścia, ale jednak potrzebna mi jest twoja ocena, Czy dało by rade zrobić tam totalną rozwałke? I mean biegniesz nie chcesz ściany rozwalasz, idziesz dalej nie chcesz całego domu i rozwalasz :) czy wszystko jest kwestią silnika czy może mozliwości i chęci?
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 7 czerwca 2010, o 23:07

Może jakoś tak: na razie zosańcie wciąż na poziomie Burzy Mózgów, dyskutujcie, próbujcie, rozważajcie, pokazujcie, jesli coś będziecie robić, to środowisko, okej? Ja postaram się jak najszybciej tworzyć podwaliny pomysłu...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Re: GG czyli Gamedec Game

Postprzez Lamas » 7 czerwca 2010, o 23:16

Dobrze, ale jesli mielibysmy robić moda, czy prostego shootera opierdającego się tylko na multi, mój pomysł mysle ,że byłby w sam raz. I mean, wiele shooterów mamy z wykorzystaniem broni laserowej, plazmowej prochowej etc. ale w prawie żadnym nie ma mocy ,a na pewno takich jak My przedstawimy :) Chyba ,że Marcinie nie sygnujesz tego Nazwiskiem, a co za tym idzie moge się wtedy nawet z calym światowym teamem w pupe pocałować XD Bo o to tutaj chodzi, o dobrą zabawę i o promowanie Gamedeca, pprzy jeszcze lepszej zabawie XD (Chyba, że robimy to z innych powódek, nie? Ja przynajmniej robię to dla w.w.)
Marcin Przybyłek napisał(a):Wybacz, Fomoraig, Lamasowi i Martiusowi. To wspaniali ludzie i Wielcy fani gamedeka. I nie są normalni.
Avatar użytkownika
Lamas
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lipca 2009, o 13:52
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gamedec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron