Pytania do Marcina.

Rozmowy ogólnie o Gamedeku.

Moderator: Ekipa Forum

Postprzez Dragon_Warrior » 2 stycznia 2007, o 12:29

Na przykład, czysto hipotetycznie: W świecie, w którym istnieje "opcja" telepatii jest sobie bot, który potrafi ją wykorzystać. Bot ten pojawia się w Brahmie - czy telepatia będzie działać? Albo nawet bardziej u podstaw - bot nierozerwalnie związany jest ze światem, w którym istnieje, ze wszystkimi tego świata ograniczeniami i możliwościami. Jak może więc funkcjonować w świecie, rządzonym zupełnie innymi regułami? Zakładam, że firmy pilnują swoich zasobów i nie wymieniają się tajemnicami handlowymi?

w Quake 2 przechodzenie przez ściany osiągało sie przez wpisanie Noclip - czy jeśli mamy gracza z tą wiedzą i posadzimy go przed Half-Life to czy bedzie potrafił przechodzić przez ściany ? ;) ...
Wszystko zależy od uniwersalności programu i dostępnych w nim funkcji. Algorytmy bot to jedno a funkcje odblokowane w programie to co innego.

Edit - lit
Ostatnio edytowano 2 stycznia 2007, o 13:26 przez Dragon_Warrior, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Dragon_Warrior
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 17:45

Postprzez mawete » 2 stycznia 2007, o 12:31

Dragon_Warrior: podawaj kogo cytujesz.
Protexisi me Deus a conventu malignantium:
a multitudine operantium iniquitatem.
Avatar użytkownika
mawete
Moderator
 
Posty: 751
Dołączył(a): 22 listopada 2006, o 19:03
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Dragon_Warrior » 2 stycznia 2007, o 12:38

poprzedni post ... wiec chyba podawać nie trzeba :roll:
ale skoro taki zwyczaj ...


Agnieszka napisał(a):Ixolite: podobają mi się Twoje pytania :)
Mam jednak wrażenie, że Marcin udziela niewyczerpujące odpowiedzi.

wiesz kiedyś na spotkaniu z Pilipukiem jak ktoś spytał czy będzie następna część to nam taki spoiler rzucił ze ludzie 3 razy pomyśleli potem zanim o coś zapytali .... :mrgreen:
Avatar użytkownika
Dragon_Warrior
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 17:45

Postprzez Ixolite » 2 stycznia 2007, o 17:12

Dragon_Warrior:

w Quake 2 przechodzenie przez ściany osiągało sie przez wpisanie Noclip - czy jeśli mamy gracza z tą wiedzą i posadzimy go przed Half-Life to czy bedzie potrafił przechodzić przez ściany ? ...
Wszystko zależy od uniwersalności programu i dostępnych w nim funkcji. Algorytmy bot to jedno a funkcje odblokowane w programie to co innego.


Chyba mylisz pojęcia - to, jak program działa, jakie oferuje funkcje i co widzi użytkownik nie ma wiele wspólnego z bebechami, czyli platformą (silnikiem) na którym ten program funkcjonuje. Można uzyskać ten sam efekt na zupełnie różne sposoby, które są ze sobą zupełnie niezgodne.
It sure would be nice if we had some grenades, don't you think?
Avatar użytkownika
Ixolite
Webmaster
 
Posty: 616
Dołączył(a): 18 grudnia 2006, o 11:12
Lokalizacja: oni wiedzieli?

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 2 stycznia 2007, o 18:50

Ja myślę, Ixolite, że najwyższy czas wspólnie zastanowić się nad problemem, który postawiłeś :D Z tego, co piszesz wynika, że jesteś jako tako zorientowany w kwestiach programowania. Więc teraz proponuję Ci zmierzyć się z samym sobą. Bo do czego to by było podobne, żebym we wszystkim Ci pomagał ;). Wymyśl, jak to możliwe, że boty wchodzą w Brahmę mimo, że pochodzą z innych gier. Czy jest to wynik jakiejś ujednoliconej polityki enginowej, może wynik ujednoliconej polityki botowej, może każdy bot ma jakieś "bebechy", które łatwo jest wsadzić w inną ramę... No? Jak to widzisz? Spróbuj spojrzeć historycznie, nie opieraj się tylko na tym, co jest teraz, bo to nakłada klapki na oczy.

Zastanów się, czy to się opłaca, czy nie. To po pierwsze. Bo jeśli coś się opłaca, to już jest możliwe ;)
Ostatnio edytowano 3 stycznia 2007, o 09:57 przez MARTIN ANN DRIMM, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Postprzez Dragon_Warrior » 3 stycznia 2007, o 02:33

Ixolite napisał(a):Dragon_Warrior:
Chyba mylisz pojęcia - to, jak program działa, jakie oferuje funkcje i co widzi użytkownik nie ma wiele wspólnego z bebechami, czyli platformą (silnikiem) na którym ten program funkcjonuje. Można uzyskać ten sam efekt na zupełnie różne sposoby, które są ze sobą zupełnie niezgodne.

Ale sam wiesz ze programy same z siebie sie nie dostosowują do nowych silników, skryptów czy wirtualnych realiów ... resztę juz napisał Marcin.

Edit - lit
Ostatnio edytowano 3 stycznia 2007, o 09:58 przez Dragon_Warrior, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Dragon_Warrior
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 17:45

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 3 stycznia 2007, o 13:00

Słuchajcie, przypominam o ważnej ANKIECIE. Wszyscy, którzy czytali opowieści o gamedeku są pięknie proszeni do wzięcia w niej udziału :) Dziękuję za uwagę :mrgreen:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Postprzez Agnieszka » 4 stycznia 2007, o 18:05

No nie. Muszę tu diabełka wstawić. NO MUSZĘ. Z własnej, nieprzymuszonej woli: :evil:

Ixolite: czy Marcin znów się wymiguje od odpowiedzi?

Przecież nie pomaga Ci we wszystkim? Robi Ci zakupy? Sprząta u Ciebie w domu? :D

Jakie klapki na oczach? Nie było mowy o koniach chyba? :D
Poza tym klapki nosi się na nogach (na stopach)! Piękne są modele z cekinami!

Marcinie: jakie są losy fanfic'a pt. "Wojna płci" autorstwa KLOTO i Norberta?
Agnieszka
 
Posty: 1542
Dołączył(a): 12 grudnia 2006, o 06:50

Postprzez Ixolite » 4 stycznia 2007, o 19:10

Ixolite: czy Marcin znów się wymiguje od odpowiedzi?

Powiedzmy :P Ale na jego propozycję wkrótce odpowiem, jak znajdę chwilę na pisanie. No i moja seria niewygodnych pytań dopiero się zaczęła :D Najlepsze jeszcze czekają 8)
It sure would be nice if we had some grenades, don't you think?
Avatar użytkownika
Ixolite
Webmaster
 
Posty: 616
Dołączył(a): 18 grudnia 2006, o 11:12
Lokalizacja: oni wiedzieli?

Postprzez Agnieszka » 4 stycznia 2007, o 19:13

Ixolite: :D :D :D
Agnieszka
 
Posty: 1542
Dołączył(a): 12 grudnia 2006, o 06:50

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 4 stycznia 2007, o 19:15

Ixi, czekam :mrgreen: Tylko proszę: zacznij je zadawać PO przeczytaniu "Sprzedawców lokomotyw", nie w trakcie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Postprzez Ixolite » 4 stycznia 2007, o 19:19

Już jestem po, dlatego zacząłem od tych prostszych, nie mających większego związku z fabułą "Sprzedawców..."
It sure would be nice if we had some grenades, don't you think?
Avatar użytkownika
Ixolite
Webmaster
 
Posty: 616
Dołączył(a): 18 grudnia 2006, o 11:12
Lokalizacja: oni wiedzieli?

Postprzez MARTIN ANN DRIMM » 4 stycznia 2007, o 19:33

aaa, w takim razie zapraszam :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
MARTIN ANN DRIMM
Szef
 
Posty: 2718
Dołączył(a): 14 czerwca 2006, o 15:03
Lokalizacja: z Chotomowa

Postprzez Ixolite » 4 stycznia 2007, o 23:01

Dobra, dwa niewygodne pytania, jedno czekało od paru dni, na drugie wpadłem pod prysznicem :P

Propozycję nadal rozważam, ale zbliżam się do etapu opisania, co o tym myśle :)

1. Zainteresowała mnie kwestia EMP, to znaczy kwestia powszechnego zastosowania elektryczności w "elektronice". Wniosek z tego taki, że urządzenia działają na prąd, więc mają ograniczoną moc obliczeniową, co wynika z praw fizyki, których jak wczesniej rzekłem, przeskoczyć się nie da. Po osiągnięciu pewnego etapu miniaturyzacji, kolejne ewolucje dokonywać się mogą jedynie w kwestii architektury i logiki układów - fizycznie dalej się nie pójdzie. Zaobserwować można to już teraz - procesory baardzo zwolniły jeśli chodzi o zmiany prędkości taktowania, teraz lansowane są układy wielordzeniowe/wieloprocesorowe. Wynika to nie tylko z ograniczeń technologicznych, ale także z uwarunkowań ekonomicznych - taniej jest stosować sprawdzone rozwiązania, tyle że w bardziej wydajnych wcieleniach, niż prowadzić intensywne badania nad zupełnie nowymi (konkurencja nie śpi!).

Ale trochę się zapędziłem. Wróćmy do ograniczneń wynikających z fizyki - układy elektroniczne mają ograniczoną przepustowść, czyli prędkość przesyłu informacji, im mniejsze, tym krótsza droga dla elektronów, ale też tym bardziej się układ grzeje, a w dodatku na pewnym etapie pojawiają się zakłócenia, wynikające z właściwości termicznych i magnetycznych materiałów używanych przy budowie tych układów.

Do czego zmierzam - otóż z powodu tych ograniczeń pojawiają się różne pomysły na nowe rodzaje układów, np. biologiczne (takie jak np. mózg człowieka), albo takie, których filozofia działania jest zupełnie inna niż współczesnych procesorów. Bardzo skrótowo rzecz ujmując, procesor może wykonać tylko kilka bardzo prostych operacji, za to robi to bardzo szybko, tysiące razy na sekundę. Mózg człowieka (znowu) działa znacznie wolniej, za to o wiele wydajniej, wykonuje dziesiątki złożonych operacji - od koordynowania funkcji organizmu, przez analizę otoczenia, obsługę "bazy wiedzy", pamięci krótko i długoterminowej, po abstrakcyjne ujmowanie rzeczywistości. I jednym z pomysłów na układy nowego typu, jest właśnie naśladowanie funkcjonowania ludzkiego mózgu, przetwarzanie nieliniowe, pojęciowe, itp. itd.

A teraz pytanie:
Czy "wynalezienie" 'czwartego wymieru' miało wpływ na budowę "superkomputerów"? A jeśli nie, to dlaczego?

Parę słów wyjaśnienia: "superkomputer" w cudzysłowiu, chodzi mi generalnie o urządzenia obsługujące np. światy sensoryczne - nie musi to być komputer w dosłownie dzisiejszym tego słowa rozumieniu. A pytanie rodzi się stąd, że 'czwarty wymiar' praktycznie likwiduje pojęcie czasu i przestrzeni, można przesłać informację na dowolną odległość w dowolnie krótkim czasie, co pozwola na skonstruowanie "komputera" o teoretycznie nieograniczonej mocy obliczeniowej.

2. Pytanie drugie, już bez moich wynurzeń, przynajmniej nie tak złożonych.

Chodzi o Virgen, zgodnie z opisem na stronie 189 "Sprzedawcy Lokomotyw" (boldy moje):
Virgen to wirus zawierający instrukcję zmieniającą genotyp właściciela. Jest to [...] specyfik, który usuwa geny właściciela, wstawia nowe i, co najważniejsze, stymuluje układ enzymatyczny do zmian. Innymi słowy, dzięki virgenowi człowiek zmienia fentyp, a mówiąc po ludzku, zamienia się w kogoś innego.

Dalej, w słowniczku widnieją takie definicje:
Genotyp - zespół cech organizmu uwarunkowany ściśle określoną strukturą, kombinacją genową; u organizmów eukariotycznych jest to komplet genów (alleli) w podwójnym (diploidalnym) zestawie chromosomów organizmu.
Fenotyp - ogół cech i właściwości charakteryzujących danego osobnika, a wykształconych w wyniku jego rozwoju osobniczego zgodnego z informacją genetyczną zawartą w genotypie; wygląd zewnętrzny osobnika.


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale:
- Virgen podmienia genotyp
- od genotypu zależy fenotyp, np. budowa kości twarzy, kolor skóry, rodzaj włosów itp.
Czyli zmieniając genotyp, można zmienić fenotyp (oczywiście poruszając się w sferze fiction bardziej niż science ;) ) - dobra, to rozumiem, podmieniamy geny, zmienia się wygląd. Tylko, że wygląd nie zależy wyłącznie od genów, np. to czy ktoś jest umięśniony, gruby czy chudy, czy ma bliznę (a właśnie, Torkil powróciwszy do swego 'prawie' pierwotnego genotypu/fenotypu pozbył się przecież blizny), jak długie ma włosy itp. itd. zależy od rozwoju osobniczego, trybu i przebiegu życia.

Pytanie brzmi następująco:
W jaki sposób Virgen doprowadza do przemiany potraktowanego nim człowieka tak, że ów człowiek wygląda dokładnie jak ktoś inny, łącznie z cechami od genów niezależnymi? (nie znam się na tym, ale wiek chyba nie jest odwzorowany w genach?)
It sure would be nice if we had some grenades, don't you think?
Avatar użytkownika
Ixolite
Webmaster
 
Posty: 616
Dołączył(a): 18 grudnia 2006, o 11:12
Lokalizacja: oni wiedzieli?

Postprzez Agnieszka » 5 stycznia 2007, o 08:38

Pięknie Ixolite :D.
Cierpliwie czekam na odpowiedzi Marcina.

Marcinie: przepraszam, że się powtarzam:

Jakie są losy fanfic'a pt. "Wojna płci" autorstwa KLOTO i Norberta?
Agnieszka
 
Posty: 1542
Dołączył(a): 12 grudnia 2006, o 06:50

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Gamedec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości