Okej, przeczytałem całość.
Reasumując:
1. (Od końca). Ixolite, przekaż znak miłości ArtTurowi, ArtTuro, przekaż znak miłości Ixolite'wi. Widzę różnicę temperamentów, widzenia świata, nie widzę złej woli. I całe szczęście. Ixi jest analityczny i konkretny, ArtTuro wizyjno hurra'owy, nieco za bardzo "my way'owy"... Ale to nic, wychowamy go
.
2. Mamy dwa projekty:
a) Z Wariatusem rozmawiam już (w pewnej tajemnicy, prosił o to) od ponad roku. Wariatus zaproponował grę na Facebooka. Jestem przekonany, że jest to projekt, który DA się ogarnąć i zrealizować, i chociaż gra w założeniach nie będzie fajerwerkiem to i tak będzie przy niej masę roboty. Wariatus będzie
naczelnym koordynatorem projektu FGG (Facebook Gamedec Game). Wariatus, tajne podforum jest stworzone. Jeśli chcesz, mogę Ci dać na nie namiary.
b)
3DGG (3D Gamedec Game). Tu sprawa jest inna, bo nie ma głowy naczelnej pilnującej projektu. To znaczy jest Art "Myway" Turo
i reszta. Chyba mam pomysł, jak to pogodzić, a jeśli się nie powiedzie, całkiem dorzeczna jest wizja, że jedna część zespołu pójdzie jedną drogą, Art drugą i zobaczymy, co kto osiągnie.
Oto jak to pogodzić. Zacznijcie myśleć, jak zrobić to, co opisuję. Oto słowo autora:
- Pomysl z Anachronoxa jest bardzo dobry.
- Widok TPP / FPP (żeby dobrze się czemuś przyjrzeć, niektórzy wolą FPP)
- Możliwość przełączania się zarówno w FPP jak i w TPP na widok bez szkieł (okularów, soczewek) i ze szkłami (widok "cyfrowy")
- Poruszanie się bohatera pieszo, w pneumobilach, aurokarach, tubach transportu publicznego (takich "pociągach"), w dżonkach, na platformach spacerowych
- Widok pneumobili TPP / FPP ( z możliwością pilotażu), w przypadku transportu publicznego (powyżej), tylko TPP, transport dzieje sie automatycznie, bez możliwości ingerencji w trajektorię lotu
- Możliwość wchodzenia do wnętrz tylko niektórych budowli
- Możliwość wchodzenia w sieć (np. z apartamentu, z Wieży Słonia, z centrów sieciowych - "kawiarenek sieciowych"
)
- Wyłanianie się z nicości Lee Rotha, który podpowiada, chroni, szydzi, mówi niedorzeczności
- Elementy walki - turówka a'la KOTOR nie jest złym pomysłem. Być może możliwy byłby wybór gracza - idziesz na żywioł i walczysz na ślepo, czy kombinujesz i walczysz metodycznie, turowo.
- Ekonomia. Postać musi zarabiać. Może dostawać zlecenia, może kupować przedmioty, lekarstwa, może kupować rzeczy od innych postaci.
Co moim zdaniem można zrobić tak konkretnie:
- 3-4 wieże (budowle) 3D dookoła głównego bohatera.
- Tło kilkuwarstwowe reszty miasta dookoła głównego bohatera
- 2-4 estakady (do spacerowania) + jedna dla tuby transportu publicznego (widoczny przystanek dla tej tuby); na jednej estakadzie przystanek dla aurokarów; na innej przystanek dla dżonek.
- Po estakadzie dla tuby jeździ tuba / zatrzymuje się / rusza
- przy przystanku dla aurokaru wisi aurokar
- Przy przystanku dla dżonek wisi dżonka
- Estakady są połączone (to "Węzeł Komunikacyjny") przeziernymi tubami z ruchomymi chodnikami.
- Postać może przechodzi pieszo między nimi.
jedna z estakad połączona jest z wieżą, gdzie jest w domyśle aparatament postaci. łączy się z dyskowatym parkingiem dookoła niej. Na parkingu jest jego pneumobil.
- Postać może tym pneumobilem polatać w małym obszarze między wieżami 3D, zaparkować w dokach przy estakadach, wsiąść do aurokaru (Aurokar robi wtedy z góry określoną pętlę i znowu dokuje w miejscu startu). Postać tak samo może wsiąść do dżonki i do tuby (tuba jeździ ruchem wahadłowym w lewo i prawo, pośrodku jest przystanek. Postać wchodzi, jedzie w lewo, tuba cofa się, postać wychodzi, tuba jedzie w prawo, wraca itd.)
- Postać może skakać, chodzić, biegać, zdejmować i zakładać okulary, sensować, w ograniczonym zakresie bić się
- Obok / nad postacią może pojawiać się Lee, i znikać, ale tylko w demo można go wywołać. W grze będzie się pojawiał sam z siebie.
- Postać może zmieniać ubrania / zakładać zbroję.
- Postać może pić alkohol
- Przy kupowaniu lotów aurokarem / innymi środkami transportu pojawia się menu transakcji.
Bonus:
Apartament??? To by było świetne. Salon + sypialnia + kuchnia + łazienka + garderoba + korytarz, którym można dojść na parking + szyba panoramiczna z widokiem na to, co powyżej
. W salonie KONIECZNIE łoże + hełm + kombinezon + wszystkie czynności niezbędne do wejścia w VR. Animacja, jak Torkil zakłada kombinezon, wchodzi w VR, interfejs w sieci.
Jak widze grę (wersja najnowsza
)
* Przygodówka FPP / TPP z elementami rpg (jak Deus Ex, BTW, świetne intro, jak System Shock), rozwój oznacza też coraz lepsze panowanie nad Lee. Być może w trakcie gry pojawiłaby się anielica, to także byłby rozwój postaci.
* Ważne będzie miasto. Ważny będzie main hero. Ważni bedą enpece. Pilotaż może dostarczyć wielu przyjemności, ale będą wyznaczone szlaki powietrzne. Wylot poza nie spowoduje szybką reakcję automatów policyjnych.
* Dookoła miasta będą linowce, za nimi - dżungla. W tej grze nie będzie możliwości wyjścia poza miasto.
* W grze będą pewnie dwie "prawdziwe" gry. Może Deep Past World + Speed Demons, albo inne. Oparte na tym samym silniku.
* Przygoda / intryga będzie zmuszała postać do wędrowania po mieście (The Nomad Soul) w poziomie i pionie, wchodzenia w te dwie gry / wchodzenia do niektórych budynków.
* Będą elementy erotyczne
.
* Będą świetne dialogi
.
* Będzie porywająca intryga
.
* Możliwość niszczenia czegokolwiek - nie. Nie w tej grze. To w części II / III. Tam Torkil zamieni się w Rana
.
Moim zdaniem warto zrobić takie demo, jak opisałem powyżej. To i tak będzie od groma roboty. jeśli jednak by się udało, można uderzać z nim praktycznie wszędzie.
I teraz tak: zrobię rysunek, jak to mogłoby ogólnie wyglądać. Jak zrobię, wrzucę tu. Podzielimy się: co kto może / umie zrobić. I zrobimy to
.